niedziela, 25 listopada 2012

Murzynek z kokosem

Czyli ulepszanie już dobrego. Murzynek proste i łatwe ciasto, które zna chyba każdy tu dla odmiany z kokosową pierzynką. Nie nadmiernie słodkie a dzięki kokosowemu wykończeniu wilgotne. Ciekawa odmiana dla wszystkich kokosomaniaków. Inspiracja stąd.
Z podanych składników wyjdą dwie formy keksowe 30cm.

Składniki:

  • 250g masła/margaryny
  • 4 łyżki kakao
  • 5 łyżek wody
  • 2 łyżki wódki
  • 1,5 szkl. cukru
  • 1,5 szkl. mąki
  • 3 jajka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na masę kokosową:
  • 200g wiórek kokosowych
  • 200ml mleka
  • 50g masła
  • 50g cukru


Masło stopić dodać cukier, kakao, wodę i wódkę wymieszać i doprowadzić do wrzenia. Odstawić do wystygnięcia.
W drugim garnuszku przygotować masę kokosową. Wlać mleko, dodać masło, cukier i wiórki kokosowe. Chwilę pogotować, ciągle mieszając by masa się nie przypaliła. Ja gotowałam do momentu aż całe mleko zostało wchłonięte przez wiórki (ok 5 minut). Odstawić do wystygnięcia.

Do przestudzonej masy kakaowej dodać żółtka, mąkę i proszek do pieczenia - wszystko dokładnie połączyć. Dodać ubitą pianę z białek i krótko wymieszać tylko do połączenia składników.

Ciasto przelać do foremek wysmarowanych masłem i pospanych bułką tartą lub wyłożonych papierem do pieczenia. Na ciasto wykładać masę kokosową. Piec w 180 stopniach ok 45 minut. Ja piekłam z termoobiegiem i troszkę się wiórki przypiekły za mocno ;)
Ciasto można jeszcze polać polewą - ja pominęłam.


Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz