środa, 27 marca 2024

Szybkie browni

Jak to się stało, że ten przepis tak długo nie pojawiał się na blogu? Bo myślałam, że nie lubię browni. Pierwsze, które zrobiłam wiele lat temu, było wersją z kajmakiem i ta słodycz, konsystencja mnie wtedy dość mocno zraziły do tego wypieku.  Gdy zrobiłam wersję klasyczną, najprostszą, wtedy zrozumiałam miłość świata do tego miękkiego wnętrza i delikatnej skorupki na wierzchu. W dodatku to takie ciasto, na które składniki zazwyczaj mam w domu i powstaje błyskawicznie.


Składniki na tortownicę 24cm:

  • 200g czekolady gorzkiej (u mnie najczęściej taka o zawartości 60% kakao)
  • 190g masła
  • 3 jaja
  • 180g cukru
  • 115g mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • aromat waniliowy

 

Czekoladę połamać na kawałki

Masło roztopić - w mikrofalówce ok 3 minut lub w garnuszku. Do gorącego roztopionego masła dodać połamaną czekoladę. Zostawić na 3minuty i wymieszać do rozpuszczenia się kawałków czekolady i uzyskania jednolitej masy. Jeśli masło ostygło zanim cała czekolada się rozpuściła to należy je ponownie chwilę podgrzać i znowu wymieszać. Zostawić masę do lekkiego ostudzenia.

W misce ubić całe jajka z cukrem - ok 5 minut, po tym czasie dodać masę czekoladową i wanilię i wymieszać. Do jednolitej już masy dodać mąkę i sól. Ponownie wymieszać do połączenia składników. 

Masę wylać do tortownicy (spód tortownicy wykładam papierem do pieczenia) i piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez 30 minut.

Smacznego






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz