niedziela, 22 stycznia 2017

Ciastka owsiane

Do przepisu na te ciastka wracam bardzo często. Stąd nie wiem jak to się stało, że nie ma go jeszcze na blogu... Ciastka są mega chrupiące, aromatyczne a ilość wariantów smakowych jest ograniczona tylko waszą wyobraźnią i upodobaniami smakowymi. Robiłam je już z dodatkiem rodzynek, żurawiny, kakao, pestek słonecznika, pestek dyni, wszelkiej maści orzechów, wiórków kokosowych i zawsze są pyszne i znikają błyskawicznie. A i jeśli chcecie, można część płatków owsianych zastąpić np otrębami - ciastka będą jeszcze zdrowsze :) Upieczcie je a będziecie mieć fajną przekąskę i ciacho do kawusi. Tak, tak smakuje jak te z kawiarni ;) Inspiracja


Składniki na ok 40szt
  • 250g mąki pszennej
  • 250g płatków owsianych błyskawicznych (uważam, że z nimi ciastka są lepsze ale możecie użyć też zwyklych)
  • 250g cukru
  • 250 masła
  • 2 jajka
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1 szkl. rodzynek
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • Aromat/ekstrakt waniliowy
Rodzynki zalać wrzątkiem i zostawić na chwilę. Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać jajka i wymieszać. 
W innej misce wymieszać suche składniki: mąkę, płatki, cynamon i sodę.
Do masy maślanej dodać rodzynki odsączone z wody i aromat waniliowy, wymieszać po czym wsypać suche składniki i połączyć. Masa jest dość gęsta ale udaje mi się wykorzystać do tego celu robot kuchenny.

Z masy formować kopczyki/kulki i układać na blachę do pieczenia. Z podanej porcji wychodzi mi 2 blachy ciastek po ok. 20 szt na jednej. Piec w 180 stopniach aż będą złociste.

9 komentarzy:

  1. Właśnie wydrukowałam przepis i zaraz zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, ciastka owsiane idealnie komponują się i z herbatą, i z kawą. A są przepyszne! Tylko ja nie dodaję rodzynek, a czasem pokuszę się o kawałki czekolady ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wspaniale! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda wspaniale! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  8. Poważnie!Naprawdę!Uwierz mi! To wygląda idealnie i jestem pewna że tak też smakuje :-) Gratuluję i życzę dalszych podobnych sukcesów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobry przepis, uwielbiam dobre ciasteczka owsiane. Sama korzystam z tego, który wpisałam jako Adres URL. Ja preferuje w przepisie górskie płatki owsiane, nie wiem tak jakoś lepiej mi podchodzą :-) Ale to tylko moje zdanie :-)

    OdpowiedzUsuń