poniedziałek, 15 lipca 2013

Piwowarze upiecz ciastka!

Zdrowe, pyszne, łatwe do przygotowania i mogą być takie jakie lubicie. Pełna dowolność jeśli chodzi o dodatki sprawia, że te ciastka za każdym razem można zrobić inne i za każdym razem wyjdą przepyszne. Migdały, rodzynki, orzechy, wiórki kokosowe, kakao, czekolada, ziarna słonecznika, żurawina, suszone morele, śliwki... Skąd takie cudeńka?  Podstawą piwa jest słód, który powstaje z mieszanki pełnych ziaren zbóż. Dla piwowara odpad w postaci zaparzonego i odcedzonego ziarna zbóż dla nas będzie podstawą kulinarnych małych, pełnych błonnika cudeniek  - ciasteczek :) Dlatego piwowarze upiecz sobie ciastka, będą jak znalazł do pysznego, zimnego piwka. Jeśli macie kogoś wśród znajomych kto warzy piwo poproście o trochę ziarna. Ja wszystkiego na raz nie przerobiłam więc część czeka zamrożona na kolejne wypieki :)
P.s. Nie obawiajcie się, zboże nie ma w sobie % więc ciastka też nie wyjdą "pijane" ;)


składniki na ok 20 ciasteczek
  • 200g pełnych ziaren zbóż od znajomego piwowara ;)
  • 100g masła
  • 220g cukru
  • 150-170g mąki
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • Dodatki wg uznania.

Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać jajka. Do masy dodać mąkę i proszek do pieczenia. Wymieszać. Dodać ziarna zbóż i dodatki na jakie macie ochotę. Łyżką wykładać na blachę, pozostawiając odstępy między poszczególnymi ciastkami. Piec ok. 15 minut w 180 stopniach. Studzić na kratce.

Ja zrobiłam ciastka w 3 wersjach smakowych:
I - gdzie dodałam 40g wiórków kokosowych, 20g rodzynek, 20g żurawiny suszonej, 40g ziaren słonecznika
II -  gdzie dodałam 2 łyżeczki kakao, 70g czekolady pokrojonej na małe kawałki, 40g wiórków kokosowych i 20g rodzynek.
III - który najbardziej mi smakował - 30g czekolady w kawałkach, 40g orzeszków ziemnych solonych, 20g rodzynek.


Możliwości i wariantów jest wiele. A jaki Ty upieczesz? :)




1 komentarz: